The unnoficial archive of
  ŠKODA MOTORSPORT
  cars

TESTOVÁNÍ VOZU ŠKODA FABIA SUPER 2000 POKROČILO DO DALŠÍ FÁZE

21.08.2008


Prototyp vozu Škoda Fabia Super 2000 se představí v rámci testování poprvé v roli předjezdce a to na letošní Barum Rally Zlín. Je to další krok na cestě k úspěšné homologaci vozu plánované na konec roku 2008.


„Pro nás je nesmírně cennou zkušeností možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měli posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následného nasazení do soutěží a to jak na národní tak i mezinárodní úrovni , říká Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motosport. „Budeme v tomto úzce spolupracovat s našimi importérskými zastoupeními a plánujeme též nabídnout vůz privátním týmům“, pokračuje Michal Hrabánek.




Testování vozu Škoda Fabia Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a vyvinuty a otestovány tři prototypy. Za volantem vozu se vystřídali přední český jezdec Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager či finský ex-šampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz.


Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:


Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm
Hmotnost 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina)
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční
Spojka: AP Racing – 184 mm
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
Elektronika: Magneti Marelli






Zdroj: Škoda Auto a. s.
Foto: Škoda Auto a. s.


(c) 2007-2011 Created by :: Jan Šimon :: | Počet přístupů: